Miljömålsdag med ordförandens glimt i ögat

Miljömålen i Gävleborgs län 2023-2030 presenterades i Söderhamn under torsdagen 30 november. Länsstyrelsen arrangerade dagen med en rad aktörer som presenterade en mängd olika projekt, panelsamtal och kommunredovisningar. Göran Enander agerade skicklig moderator och frågeställare. I miljömålen finns insatser för 48 olika åtgärder inom 4 temaområden samt en styrande övergripande och samverkande funktion.
Från Naturskyddsföreningen Gävleborg medverkade två representanter (bilden). Ordförande Bernt Larsson levererade några synpunkter med en humoristisk glimt i ögat. Därefter deltog Inga-Lill Carlsson i ett panelsamtal, där hon både framförde Naturskyddsföreningens åsikter och gav en positiv återkoppling till miljömålen.
Text och foto: Tony Persson