Spänning och dramatik under gårdagens digitala länsstämma!

Gårdagens digitala länsstämma kanske inte var så dramatisk, men det digitala bjuder på sina utmaningar och sammansättningen av länsförbundets förtroendevalda är nu en annan. En ny länsordförande, styrelseledamot, revisor och valberedning är onekligen spännande och ger hopp om framtiden.

Innan länsstämman öppnades höll Lydwin Wagenaar en presentation om Naturskyddsföreningens nystartade rikstäckande projekt Världens längsta blomsteräng, vilket gav upphov till engagemang och frågor. Presentationen går att se i efterhand via föreningens Youtube-kanal: Världens längsta blomsteräng 220410 Lydwin Wagenaar – YouTube

Om ni tittar noggrant längst ner i högra hörnet ser ni föreningens kontaktperson i riksstyrelsen Emma Andersson Barkas som var vänlig och ställde upp som årsmötesordförande.

Efter stämmans avslut blev det prisutdelning och årets natur- och miljöpristagare blev Testeboåns hängivne ständige beskyddare Bernt Moberg. Varma gratulationer till dig Bernt, en riktig vattenhjälte!

Nyfiken på det justerade årsmötesprotokollet? Klicka här: Årsmötesprotokoll Naturskyddsföreningen Gävleborg 220410 justerat