Missa inte vår tävling! – Skicka in ditt bästa återbrukstips!

Om du återbrukar eller återanvänder något är du klimatsmart samtidigt som du minskar nyproduktionens effekter. Det kan handla om allt från hormonstörande kemikalier, gruvbrytning, barnarbete till långa transporter, onödiga förpackningar och mycket annat. Vi vill uppmuntra fler att haka på återbrukstrenden. Ett sätt att göra det är att uppmana er som redan återbrukar att dela med er av era bästa tips eller roligaste återbruk. Vi utlyser därför nu en tävling med återbrukstema.

Skicka in en bild på ditt bästa eller roligaste återbruksföremål med en kort beskrivande text senast 30 april till kansli.gavledala@naturskyddsforeningen.se

Alla bidrag välkomnas. Vi lottar ut fina miljövänliga priser!

De bilder ni skickar in kan komma att användas av oss både på hemsida, Facebook och Instagram, självklart uppger vi fotografens namn. Dessa fotografier är tagna av Kristina Olsson. Det är en återbrukad bäddmadrass samt en secondhand gardinlängd som har fått nytt liv och blivit till fina sittdynor till utemöblerna! 💚