Vill du göra skillnad tillsammans med oss i Naturskyddsföreningen Gävleborg? – Nu söker vi fler aktiva!

Inför årsmötet den 10 april ska en ny styrelse utses och engagerade människor sökes till flera förtroendeuppdrag. – ”Att sitta med i länsförbundets styrelse är både givande, lärorikt och roligt” berättar Jenny Olsson, som har varit länsordförande i tre år, men som nu lämnar uppdraget för nya äventyr inom föreningen. Vidare säger Jenny att det är synd att många idag tycks vara rädda för att ta på sig styrelseuppdrag, det är inte så betungande som många tror och det ger mycket tillbaka, sådant som en kan ha glädje av i livet i övrigt.

Känner du fortfarande att styrelsearbetet inte är något för dig finns det många andra sätt att engagera dig på, varför inte gå med i något av våra regionala nätverk kring Handla Miljövänligt, Skog eller Havs- och sötvatten?

Sprid ordet vidare, kanske känner du en blivande länsordförande eller en ängsvurmare! Valberedningen välkomnar varmt alla former av inspel.

Svara med dina kontaktuppgifter till det regionala kansliet, kansli.gavledala@naturskyddsforeningen.se, så kontaktar valberedningen dig.

Jenny med hunden Bonus efter lupinbekämpning på hemmaplan