Naturnatten 5 juni

Välkommen ut i försommarnatten! Njut av nattens ljud och dofter med Naturskyddsföreningens lokalföreningar. Tänk på att endast delta om du är frisk, inte samåka och hålla avstånd till dina medmänniskor.

5/6 NORDANSTIG Naturnatten. Samling i Oxsand kl 20 och därifrån kort vandring till Oxsandshällan. Bernt Larsson 070-693 49 66

5/6 VOXNADALEN I år har vi Naturnatten tillsammans med Rättvikskretsen. Vi vandrar till Södra Vålberget, nära Bingsjö. Där finns en del naturvärden, fäbodställe och utsiktstorn. Man åker rv 50 i Lamborn och åker genom Bingsjö. Uppsamling vid avtaget till Strupen, väg till höger mellan Finnbacka och Bingsjö kl 18.45. Maths Östberg 070-66 01 68

INSTÄLLT 5/6 SÖDERHAMN Naturnatten. Samling vid Ålsjöparkeringen kl 21. Vi startar med lite fågelskådning vid Ålsjön och åker sedan vidare till någon annan lokal. Ev avslutning med nattskärror i tallskogen en bit söder om Ålsjön. Tänk på att det kan bli kallt under natten. Varma kläder och ordentligt med fika. Kontakt: Christina Åström 070-202 47 32. Hans Berggren 073-059 03 63.