Naturnatten 5 juni

5/6 NORDANSTIG Naturnatta Med grillning vid Sindra Harmånger. Samling vid ICA Harmånger kl 20. Ansvarig: Torsten Hansson 070 265 70 44

5/6 SÖDERHAMN Naturnatta Samling Ålsjöparkeringen kl 21. Ordentliga kläder och skor. Fika medtas! Kontakt: Christina Åström 070 202 47 32

5/6 VOXNADALEN Naturnatta Samling vid badet i Svabensverk 19.00 för att ta bilarna till att besöka området, där Cykelstigen går ner mot Rotsjön. Vi har beställt ost och Ovanåkersbröd från Lars Mittjas, som vi bjuder på! Stefan Olander kommer guida oss där i området. Maths Östberg, finnskogsmuseet@swipnet.se, 070-5660168.

5/6 SANDVIKEN Naturnatta Vi träffas på Lidls parkering i Sandviken kl 18, för gemensam färd i bil till Österbergsmurens naturreservat. Platsen är tillgänglighetsanpassad – men den som har rullstol behöver ordna färdtjänst dit själv om det inte fungerar att åka i vanlig bil. Där finns grillplats och vindskydd och en ny träramp från ifjol. Inga-Greta Andersson och Lotta Delin guidar lite om vad som finns där. Tel 070-35 49 489. Ta med egen matsäck och bra skor om du vill gå utanför rampen! https://www.facebook.com/events/422197648513601/