Lyckad konferens om bin och framtid i Bollnäs

Daniel Ekblom, biodlare och vice länsordförande, lärde oss mer om biodlingens fascinerande värld. Sen såg vi filmen ”Inte bara honung” – en både vacker och skrämmande film.

Efter lunch föredrog rikskansliets Eva Lindberg och riksstyrelsens Carolina Klüft förslaget till nya verksamhetsriktlinjer ”Framtidsstrategin” och arbetsprocessen. Efter det följde gruppdiskussioner och införande av nya förslag i det digitala verktyget VoteIT. Läs mer och tyck själv på https://riksforeningen.naturkontakt.naturskyddsforeningen.se/remissen-for-verksamhetsriktlinjernaar-oppen/

För att komma in behöver du registrera dig på Naturkontakt. Ha ditt medlemsnummer tillhands. Det finns på baksidan av Sveriges Natur.

Referat kretskonf Gävleborg – bin och framtid