Spännande klimathöst!

* Klimatstafetten till Paris ”Run för your life” går längs Gävleborgs kust (Hudiksvall, Söderhamn och Gävle) 14-15 november. Det gör vi nåt stort av, eller hur? Välkommen till uppstartsträff på Studiefrämjandet i Gävle 9 sept kl 18:
* Naturskyddsföreningens nationella cykeldag 19 sept: www.naturskyddsforeningen.se/cykeldagen
* Kulturhuset blir Klimathuset! 2-3 okt: www.naturskyddsforeningen.se/klimathuset Redan 1 500 som gillat på Facebook!
* 29 nov Stora globala klimatmanifestationer inför klimatförhandlingarna i Paris i dec. Kanske även lokalt?
Vill också meddela att det finns pengar kvar i projekt Pol till Pol till lokala klimataktiviteter i kretsarna i Gävleborg.
Kontakta Ann på ann.horn@gmail.com,  070-631 00 25.