Schysst sommar och vinter i Gävle

Naturskyddsföreningen vill med projektet Schysst sommar och vinter öka miljöengagemanget, innanförskapet, självkänslan och lusten att vara ute i naturen hos de ungdomar som föreningen har störst avstånd till.

Projektet Schysst, vänder sig till unga i åldrarna 15-20 år som vi har stort avstånd till. Det finns många områden i Sverige som vi inte lyckats synliggöra oss i, men när vi väl gör det, är det många som förenar sig i kampen om att rädda planeten. Och nu finns vi i Gävle.

Schysst sommar Gävle på Facebook

Målet är att Naturskyddsföreningen bryter barriärer, blir mindre segregerad och en folkrörelse som speglar dagens svenska samhälle. Och att vi har fett kul!