Motionera nu!

Naturskyddsföreningen är en demokratisk folkrörelse där alla medlemmar kan komma till tals och påverka. Att skriva en motion är ett av de viktigaste sätten att påverka föreningens verksamhet och hålla föreningsdemokratin levande.
Alla motioner (som inkommit senast den 1 Mars) bereds av Länsförbundsstyrelsen och tas upp på länsstämman som sedan fattar beslut. Dina förslag och synpunkter kommer att diskuteras i föreningen och tas upp till beslut på stämman.

Enligt paragraf 11 i Naturskyddsföreningen Gävleborgs stadgar kan alla kretsar och enskilda medlemmar motionera till länsstämman.

Det finns massor av kreativa och viktiga idéer och tankar runt om i länet – välkomna att dela dem med föreningen!

Det är varken svårt eller krångligt att skriva en motion. Och för att göra det ännu lättare finns en mall med.

Motionsmall Gavleborg 2015