valdebatt i Gävle

affisch1

Måndag 12 maj blir det valdebatt i Gävle.

Arrangemanget är ett samarrangemang mellan Färnebo Folkhögskola och Naturskyddsföreningen i anslutning till turnén Välj Rättvisa NU.
Vi håller till på Musikhuset Sjömanskyrkan vid järnvägsstationen.
Vi är på övre våningen.

Kl 12 bjuder vi er på soppa, försäljning till allmänheten.
Debattstart kl 12.30 Håller på till 14.00
Moderator i debatten är Therese Fransson, lärare på Färnebo folkhögskola som tidigare arbetat på CEMUS vid Uppsala Universitet.
Utfrågare är en person från naturskyddsföreningen, en person från Turnen Välj Rättvisa Nu, och tre deltagare från Färnebo folkhögskola i Gävle.
Varje parti får först två minuter på sig att presentera sig och säga något om vad de prioriterar inför EUvalet.
Därefter är debatten i fyra block. Jobb för unga, miljön, skolan och arbete mot rasism.
I varje block ställer utfrågarna frågor och panelen svarar. Utfrågarna kan komma med följdfråga. Varje temablock är 15 minuter. Frågorna är om EU-politik men även med koppling till det nationella och lokala  tex skolfrågan.

I slutet finns möjlighet för några publikfrågor.

Kl 15 kan man köpa kaffe.

Kl 15.15 kör turnén Välj Rättvisa Nu ett program med berättelser och sång och en instagramaktion.

De som meverkar i panelen är:
Anders Fogeus (m)
Jens Holm(v)
Lili André (kd)
Staffan Nilsson(c)
Elin Lundgren (s)
azz Munteanu (fi)
Inger Schörling (mp)
Kenth Lövgren (fp)

Sverigedemokraterna har ej svarat på förfrågan.

Välkomna!