Välkommen på länsstämma!

de fem stora

Ett år har gått igen och det är dags för den årliga länsstämman. I år är det Hälsinglands tur att vara värd, närmare bestämt Ljusdals krets. Vi kommer att hålla till på rovdjurscentret ”De fem stora” i Järvsö sönd 11 Maj, fika finns från kl 09.00.
I år har några av oss valt att lämna sina uppdrag av olika anledningar, så är du sugen att sitta med i styrelsen i en av de största och viktigaste föreningarna i vårt län?
Vi söker både naturvårdsintresserade personer intresserade av t ex  gruvfrågan, skog, naturvård, men också de som intresserar sig för omställning , handla miljövänligt eller vill ordna utflykter. Vi söker även en ekonomi-intresserad för kassörsposten.
Vill du komma med eller vet du någon lämplig person i din omgivning- tveka inte att tipsa oss i valberedningen så berättar vi mer.
Lars Igeland 073 8203034, lars.igeland@folkbildning.net

Programmet ser ut enligt  följande:

9-10  Fika
10-12  Länsstämmoförhandlingar
12-13  Lunch
13-13.30 Föredrag av Rovdjurscentret
13.30-15 Rundvandring på Järvzoo
15-15.30 Fika

Anmälan ska ske senast 4 maj till Maj Johansson  (Naturskyddsföreningen i Ljusdal), tel. 070-333 63 86, e-post maj.joh@telia.com
Styrelsen har inför stämman utarbetat ett förslag  till nya stadgar, som nu bifogas. Vidare föreslår styrelsen instiftande av ett  miljöpris. Även detta förslag bifogas liksom förslag till verksamhetsplan. Vi  tar gärna emot synpunkter redan nu på förslagen.

Dagordning

Verksamhetsplan 2014