Länsstämman 2014

Då har länsstämman haft sitt möte för i år! En trevligt arrangerad dag som hölls på Järvzoo i Järvsö. Dagen började med fika och lite mingel. Sedan hälsade Maj Johansson från Ljusdals krets oss välkommen. Till ordförande för stämman valdes Lars Igeland. Konstateras kan att föreningen har god ekonomi och på dagordningen var även ändring av föreningens ca 30 år gamla stadgar, och i samband med detta så ändras namnet till ett kortare Naturskyddsföreningen Gävleborg. Ett årligt miljöpris inrättas from 2015, för insatser under 2014. Nomineringar till priset skickas till helsingebilder@live.se.

Till föreningens ordförande valdes Stefan Persson, Edsbyn, som efterträder Per-Olof Erickson som vart ordförande i 14 År.  Då Per-Olof inte kunde närvara så kommer han att avtackas vid ett senare tillfälle. Till Kassör fick vi ett nyval i Ann Storm Horn, Forsbacka. Och till sekreterare omvaldes Denise Fahlander,  Gävle. Övriga ledamöter så valdes  Mattias Degervall, Bollnäs (Nyval) och Hans Levander, Dellenbygden som har 1 år kvar.
Vi välkomnar också Eva-Marie Åkerlund, Ockelbo som valdes till suppleant och även Leif Modeér, Bollnäs till ledamot för valberedningen.

Efter stämman så bjöds det på lunch, en god fiskgratäng med pressad potatis. I samband med lunchen så avtackades efter många års arbete i styrelsen vår kassör Sven Norman, Gnarp.

Efter lunch höll Benny Gäfvert från Rovdjurscentret de 5 Stora ett föredrag om deras omfattande informationsverksamhet.
Som avslutning på dagen så bjöds alla deltagare på en rundvandring i djurparken Järvzoo.