Upptäck Gammelskogen i Norrbotten!

Är du intresserad av skog? Vill du upptäcka vår vackra natur i Norrbotten? Lära dig mer om vad som kännetecknar en nyckelbiotop? Eller bara hitta ett nytt svampställe? Då ska du följa med till Norrbotten i sommar!

Naturskyddsföreningen i Norrbotten bjuder tillsammans med Studiefrämjandet och Fältbiologerna in till skogskurser i åtta olika kommuner i Norrbotten. Det är helt gratis och inga förkunskaper krävs – vi bjuder på lunch och fika. Varje kurs är en heldag ute i fält och fokus ligger på inspiration och att få lära sig nya saker. I anmälan väljer du själv vilken eller vilka kommun/-er du vill delta i. ÄR DU MEDLEM I FÄLTBIOLOGERNA HAR DU ÄVEN MÖJLIGHET TILL RESEERSÄTTNING!

• Pajala 10 juli
  • Boden 6 augusti
  • Haparanda 7 augusti
  • Kalix 13 augusti
  • Jokkmokk 21 augusti
  • Arjeplog 27 augusti
  • Kiruna 3 september
  • Gällivare 10 september

Anmäl dig senast den 30 juni för att få plats!

Anmälan hittar du här: Bindande anmälan till skogskurser i Norrbotten (google.com)

Läsa mer kan du göra här: http://www.gammelskogen.se

Vi ses i skogen!