Vindkraft på rätt plats

30 okt, Bollnäs Folkhögskola

Samhället står just nu inför en stor energiomställning när fossil energi måste fasas ut och ersättas av hållbara alternativ. Vi behöver effektivisera och minska energi-användningen kraftigt, men vi behöver också bygga ut förnybar energi i stor skala för att klara den omställningen. Där spelar vindkraften en viktig roll.

Vindkraften blir mer och mer aktuell för våra bygder i Hälsingland och Gästrikland. Motstående intressen, olika åsikter och många olika aktörer gör det svårt att hänga med och ha delaktighet på riktigt. Man kan se vindkraft som ett hot eller en möjlighet.

Naturskyddsföreningen Gävleborg ordnar en konferens om vindkraft dit alla är välkomna!

Kostnadsfritt deltagande för medlemmar i Naturskyddsföreningen. Icke medlemmar betalar 300 kr. Lunch och eftermiddagsfika ingår. Om du blir medlem deltar du gratis. Välkommen att bli medlem för 295 kr/år!

Anmälan senast 21 okt via https://shorturl.at/ghrMN

PDF Inbj Konf Vindkraft på rätt plats 30 okt

Tågtider
Gävle – Bollnäs 10.07 – 11.09, Bollnäs – Gävle 16.48 – 17.52