Bekämpa lupinerna – för artrikedomen!

Läs mer om lupinbekämpning  t.ex. på Tänndalens byalags pedagogiska sida här.
naturvårdsverkets  hemsida finns också mycket information om riskerna med blomsterlupinens spridning.

19 juni Lupinbekämpardag i Ockelbo

Ta en valfri stund av lördagen till att bekämpa lupiner där du bor eller jobbar!
Dokumentera gärna och dela foton på Ockelbo kolonilottsförenings facebook-sida.
Vi träffas på Pålsgården kl 10 med spadar och säckar och göra en gemensam kraftsamling med lupinbekämpning utmed Åmotsvägen.
Vi bjuder såklart på fika och siktar på att avsluta vid kl 12.30. Välkommen att delta utifrån rådande restriktioner!
Anmäl din medverkan till Denise e-post: nizanfahlander@gmail.com eller med sms till: 0706461042

19-20 juni Lupinbekämpning i Sandviken

Helgen den 19-20 juni kommer Naturskyddsföreningen i Sandviken att ha en container stående vid Smassens väg, nära busshållplatsen ”Grusåsgatan”, där du kan slänga lupiner kl 12-16. Kom till containern och träffa någon av oss i Sandvikenkretsens styrelse! Du kan hämta en sopsäck, få information och ge dig ut och bekämpa de invasiva lupinerna!
Om vi blir många som rensar bort lupiner, gör det skillnad!
Karin Sundqvist, ordförande Naturskyddsföreningen Sandviken
sundqvistkarin57@gmail.com