Gävle-Dala Natur nov-feb

• Anmäl dig till webinarierna Älskade ängar 21 nov, Tyst skog 20 jan, Påverka lokalt genom Miljöbalken 28 jan och Vad ska vi ha samhället till? 10 feb (även boktips).
  • Delta i Friluftslivets År 2021, ljusmanifestation för miljöförsvarare 10 dec och skriv under för mänskliga rättigheter.
  • Läs rapporter från Vår gröna ekonomi – grön tillväxt och rekyleffekter, skogsinventeringskurs, vindkraftsprojekt och kampanjen Slutslängt.
  • Läs om Gävleborgs överklagan av vargjakten samt skrivelser om regionala skogsstrategier/program och granbarkborrar.
  • Efterlysning av områden för vitrygg, medlemmar som är skogsägare och fler familjemedlemmar.
  • Bilder från protest mot Preem vid Vasaloppsmålet, utdelade miljöpriser, fototävling i Leksand, svamputflykt m.m.

Läs hela Gävle-Dala Natur nr 5 2020