De Vilda Blommornas Dag 18 juni

18/6 HANEBO Utfl ykt till Långnäsuddens Naturreservat. I och på vägen dit kollar vi på ovanliga blommor och fåglar. Kl. 09.00 träffas vi på parkeringen vid ICA i Kilafors och 9.20 vid Slogs kyrka för samåkning. Ta med fika! Har du frågor? Ring Kent 070 3501992

18/6 NORDANSTIG De vilda blommornas dag med blomstervandring runt Brattåsen i Gnarp. Ta med eget fika! Hoppskogen kl. 10. Ann-Christin Jäderholm, tel. 0705 39 14 35

18/6 HOFORS-TORSÅKER De vilda blommornas dag. Vi tar en promenad runt Hammardammen för att titta lite närmare på de växter som fi nns i vår vardagsnatur. Här har vi omväxlande miljö med sjöstrand, barrskog, rinnande vatten, vägkanter och närhet till bebyggelse. Det betyder att vi har en stor variation av vilda växter. Nicklas Gustavsson och Margareta Kling leder vandringen. Möts vid Hammardammen kl. 10.00. Ta med fika för en rast, förhoppningsvis i
härligt sommarväder. Nicklas 0290-223 74, Margareta 0290-860 03

18/6 VOXNADALEN Mållongstuga. Bland annat finns en av Hälsinglands få lokaler för smörbollar här och vi får
historik om platsen. Samling kl 9. Vägskälet till Mållongstuga vid väg 50, strax norr om Skålsjön. Stefan 070-569 26 90

18/6 SANDVIKEN Vid hagarna i Sätra, ev Sätrabadet också. Samåkning med bil eller cykel från P ICA Björksätra kl 10. Ta med matsäck och kläder efter väder. Ta gärna med lupp. V håller på 2-3 timmar. Samarr med Gävleborgs Botaniska Sällskap och Studiefrämjandet. Inga-Greta 070-35 49 489