Naturnatten 5 juni

5/6 RÄTTVIK/VOXNADALEN I år besöker vi vår grannkrets Voxnadalen, och ett besök vid Hylströmmen. Samling för samåkning från Norra Torget i Edsbyn kl 18.15. Torget i Rättvik kl. 17.15, Näcken Furudal kl. 17.45 Vi åker till Hylströmmen och umgås och äter kolbullar! Vi möter hälsingeborna vid korsningen Norra Blommaberg där Jan Hedman guidar oss! Leden är ca 1 km. VNF bjuder på kolbullar! Stefan 070-55 22 162

5/6 NORDANSTIG Naturnatten med grillning vid fågeltornet i Bergsjö. Ta med något att grilla! Vid fotbollsplanen i Bergsjö Kl. 20. Ingemar Östlund 0702 26 78 87

5/6 SANDVIKEN Naturnatten i Gunnarsudde. Äntligen är det dags för Naturnatten! I år kommer vi vara i Gunnarudden och tillsammans ska vi grilla, prata och lyssna på naturen. Vi bjuder på vegokorv med bröd, saft och bra sällskap. Det går jätte bra att ta med sig egen mat, någonting att sitta på och även kikare! Vi ska vara vid vindskyddet. Hittar du inte oss? Kontakta Henry (070-318 09 97).

*Hur tar du dig till Gunnarudden?*

Du kan till exempel cykla, ta bussen nr. 11 eller 47 eller gå dit helt enkelt. Du kan även paddla kajak med Friluftsfrämjandet Sandviken och uppleva naturkvällen från vattnet.

Med kajak startar vi från Sörtuttsbadet kl 18.30 och paddlar en sväng för att landstiga vid Gunnarudden. Efter en längre rast med grillning och fika paddlar vi tillbaka i natten. Turen anpassas efter deltagarna men för att följa med bör du ha viss vana av kajakpaddling. Saknar du kajak och vill hyra eller har andra frågor? Kontakta Karin (073-7071687) som kan ge dig mer information om kajakturen!