Sökes: ledamöter till länsförbundets styrelse!

Naturskyddsföreningen är en av Sveriges och Gävleborgs viktigaste folkrörelser. Under 2015 var vi 6 063 medlemmar i länet! Vi bevakar frågor som skog, strandskydd, biologisk mångfald och gruvor. Vi arbetar för ekologisk mat, hållbara städer och miljövänliga transporter. Och mycket annat.
Vårt arbete bygger på frivilliga insatser från engagerade människor. Om du tycker Naturskyddsföreningen är bra kanske du vill vara med i arbetet?
Ett sätt är att delta i de lokala kretsarnas arbete. De ordnar ofta temakvällar, utflykter, studiecirklar och andra arrangemang. En återkommande aktivitet är Miljövänliga veckan v. 40 varje år.
Ett annat sätt är att delta i länsförbundets arbete. Vi som är valberedning arbetar nu med att få fram en styrelse med bredd. Vi vill ha kvinnor och män, äldre och yngre, och en geografisk spridning i hela länet, samt människor med olika kunskaper och intressen. Just nu har vi särskilt behov av styrelseledamöter från Hälsingland. Vi söker också en kassör.
Styrelsen träffas ca sex dagar per år på olika platser i länet och kommunicerar däremellan via internet och telefon. Mellan mötena har de arbetsgrupper som tillsammans med regionkansliet sköter hemsidan, projekt och remisser m.m.
Är du intresserad att bli nominerad till styrelsen eller har något förslag på lämplig person?

Kontakta valberedningen:
Lars Igeland 073-820 30 34073-820 30 34 Österfärnebo/Gävle (sammankallande)
Inga-Greta Andersson 070-354 94 89070-354 94 89 Sandviken/Alfta
Leif Modéer 0278-66 50 870278-66 50 87 Bollnäs