Barnkalaset i Högbo

Naturskyddsföreningen Gävleborg fanns med på Barnkalaset i Högbo tillsammans med Rovdjurscentret De 5 stora.

– Det kom massor av folk och särskilt barn som främst pratade med Linda och Rovdjursskolan, men även med Naturskyddsföreningen, berättar Denise Fahlander. Vi talade om hur djur påverkas av klimatet utifrån de barnövningar som tagits fram inom Pol till Pol arbetet, spred Natursnoksprogram och värvade medlemmar.

– Vi hade förslag på ”Klimatlöften” som deltagarna kunde avlägga genom att lägga bönor i en burk för vardera av fyra förslag: återanvända kläder, skippa Thailandsresan, tvätta i lägre temperatur och byta ut 2 kg tomater mot morötter. En lyckad dag!

Den 18 juli kan du vara med och informera på liknande sätt på djurparken Järvzoo. Kontakta Ann Horn, ann.horn@gmail.com, 070-631 00 25.