Klimatutbildning Pol till pol!

26 april kl 10-16, Järvsö

Föreläsning av Naturskyddsföreningens klimat-sakkunnige David Kihlberg ”Hur löser vi klimatkrisen? Senaste nytt från forskningen och politiken”, klimatguidning i parken Järvzoo ”Hur påverkas djuren av klimatförändringarna” m.m.

Den 18 juli blir det stor Klimatdag på Järvzoo med föreläsning av Pär Holmgren och info-stationer om kampanjen ”Pol till pol” med tips på vad man själv kan göra för att mildra klimatkonsekvenserna. Även roliga barnaktiviteter. Samtidigt firar Rovdjurscentret De 5 stora 10 årsjubileum. Du som vill vara med och informera denna dag får gratis inträde för hela familjen och lättare lunch. Då vill vi att du ska ha gått utbildningen i april.

Kontaktperson: Ann Horn, 070-631 00 25, ann@hazika.se

Välkommen med din anmälan!

Anmälan till reg. kansliet senast 22 april, kansli.gavledala@naturskyddsforeningen.se, 0250-166 33, 070-273 91 55.

Inbjudan