Resultat medlemsenkäten

Tack alla som svarade på vår medlemsenkät!

•  758 svarade, något fler i Gävleborg.
  • 75% är mycket eller ganska nöjda med sitt medlemskap, endast 0,8% ganska missnöjda.
  • De flesta får information via Sveriges Natur (nationellt), Gävle-Dala Natur och e-nyhetsbrev (regionalt) samt enskilda mailutskick (lokalt). Flera var fascinerade över hur många info-kanaler som finns.
  • Största andel svarande ville ha utbildningar om naturen i sin närhet, följt av Handla Miljövänligt, solenergi och biologisk mångfald. Även kemikalier och mat & jordbruk lockar.
  • Bland nätverk (intressegrupper) var det flest intresserade av skog, hållbar samhällsutveckling, fåglar och solenergi.
  • De flesta vill delta i aktiviteter, men några kan också tänka sig att hjälpa till att arrangera, fixa fika, affischera, sprida info via sociala medier och fotografera till exempel. Mycket värdefullt!
  1. Sammanställning av medlemsenkäten i Gävleborg och Dalarna  (diagram)
  2. Jag är stolt när föreningen ….  (punktlista)

Alla medlemmar kan registrera sin e-postadress och/eller anmäla sig till ett nätverk via Min sida på www.naturkontakt.se eller till det regionala kansliet. Ibland lägger vi även ut uppdrag på www.volontarbyran.org

Välkommen med ditt engagemang!