Styrelsen vill ha DIN hjälp

Söndag 11 april har Naturskyddsföreningen Gävleborg sin Länsstämma på Hästbo bygdegård i Hofors. Vi är en av de största och viktigaste natur- och miljövårdsföreningarna i vårt län. Vi arbetar inom vitt skilda områden, t.ex. skog och annan naturvård, gruvfrågorna, omställning till ett hållbart samhälle, handla miljövänligt, utflykter/arrangemang i naturen m.m.

Vi behöver utöka vår styrelse och valberedningen behöver nu hjälp med att få fram några nya kandidater. Önskvärt är en blandning av yngre och äldre, kvinnor och män.

Du som känner för att engagera dig i det här viktiga arbetet ska kontakta vår valberedning: Lars Igeland, tel 073-820 30 34 , e-post: lars.igeland@farnebo.se, för Gästrikland eller Leif Modeér, tel 0278-66 50 87, e-post: leif.modeer@telia.com, för Hälsingland.

Även om du har tips på personer, som du tror är intresserade, är du välkommen att höra av dig. Valberedningen kan även berätta mer om arbetet i Naturskyddsföreningen Gävleborg. Du kan även kontakta vår länsordförande Stefan Persson, 070-55 22 162, stefan.persson@naturskyddsforeningen.se eller reg. kansliet 070-273 91 55, 0250-166 33, kansli.gavledala@naturskyddsforeningen.se