Motion till Riksstämman 2014

Naturskyddsföreningen i Gävleborgs Län stöttar sina kretsar genom en motion till Naturskyddsföreningens riksstämma 2014 ang. återbäringen.

Det var på initiativ från bla. Söderhamns krets som nu Länsförbundet i Gävleborg skickar in en motion ang. kraftigt höjd återbäring och en differentierad återbäring till kretsar i glesbygd. En krets med ca 150 medlemmar får en återbäring på 2250 kr plus den fasta delen på 3 500 kr, medans stadskretsar med mycket högre medlemsantal kan hämta ut mycket högre återbäring. Detta slår mycket snett anser vi i NiG, då miljöarbetet i glesbygden inte får samma möjligheter.

Motionen finns här.